ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΘΗΜΑ 11

Η Οδηγία του Αγίου Πνεύματος

 

                                                                   Εισηγητής: Γιώργος Γούδας

     Ο άνθρωπος πρέπει να γεννηθεί από το Άγιο Πνεύμα και σαν πιστός να πληρώνεται για να οδηγείται από το Άγιο Πνεύμα. Όταν ένας πιστός είναι πληρωμένος με Άγιο Πνεύμα, τότε είναι σε θέση να οδηγείται από το Άγιο Πνεύμα (Ρωμαίους 8:14,16). Τα άτομα που άγονται από το Άγιο Πνεύμα, είναι τα άτομα που έχουν βεβαιότητα, ότι είναι παιδιά του Θεού και παράλληλα αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των παιδιών του Θεού και τα παιδιά του Θεού, όλα, πρέπει να επιθυμήσουν να «άγονται».

    Όταν «άγομαι» από το Άγιο Πνεύμα που συνεπάγεται πως ο Ιησούς Χριστός είναι Κύριος, τότε το Άγιο Πνεύμα «συμμαρτυρεί» στο δικό μου πνεύμα ότι είμαι παιδί του Θεού. Όμως! Το Άγιο Πνεύμα δεν θέλει απλά και μόνο να συμμαρτυρεί, αλλά θέλει και να οδηγεί τους πιστούς μέσω του πνεύματός τους. Κάθε πιστός πρέπει να ξέρει (Παροιμίες 20:27). Με την αναγέννηση, «ο λύχνος» μας, το πνεύμα μας άναψε! Ήλθε το Άγιο Πνεύμα. Ο Θεός θέλει να φωτίζει «το λύχνο» μας, να μας οδηγεί να μας συμβουλεύει και όλα αυτά, μέσω του Αγίου Πνεύματος, ενωμένο και σε συνεργασία με το δικό μας πνεύμα.

  • Ο Θεός είναι Πνεύμα.
  • Ο άνθρωπος είναι πλασμένος «κατ’ εικόνα Θεού» = και αυτός είναι πνεύμα.
  • Έχει ψυχή (νου – συναισθήματα – βούληση)
  • Κατοικεί σ’ ένα σώμα (Φιλιππησίους 1:23,24). Είναι ο «έσω άνθρωπος» που πρόκειται να αναχωρήσει – «ο κρυπτός άνθρωπος της καρδιάς».

    Λατρεύω τον Θεό «εν πνεύματι» και οδηγούμαι από τον Θεό με το πνεύμα μου  «…ό έσω άνθρωπος ανανεούται καθ’ εκάστην ημέραν!» Ο «έσω άνθρωπος» αποτελεί την πραγματική μας πνευματική ταυτότητα. Προτού, λοιπόν, μάθω να οδηγούμαι από και με το Άγιο Πνεύμα, πρέπει να αποκτήσω συνείδηση του  πνεύματός μου! Έχω ήδη συνείδηση και του σώματος και της ψυχής. Ο Λόγος, και μόνο, τα χωρίζει! (Εβραίους 4:12).
Α’ Θεσσαλονικείς 5:23 → Μία από τις πιο συγκλονιστικές ευχές του Παύλου.

     Α’ Κορινθίους 14:14 – Ο νους (μέρος της ψυχής) ¹ «το πνεύμα μου προσεύχεται…». Είναι «ο έσω άνθρωπος» που παίρνει εντολή να παραστήσει το σώμα του! (Ρωμαίους 12:1). Είναι «ο έσω άνθρωπος» που δαμάζει τον έξω! Κάτι που δε γίνεται πριν την αναγέννηση. Τα «ποτάμια του ζωντανού νερού» ρέουν «εκ της κοιλίας» = ο έσω άνθρωπος. Η οδηγία του Θεού είναι ένα από τα πιο θαυμαστά πράγματα στη ζωή του πιστού. Δύο φορές συναντάμε την οδηγία στον Ψαλμό 23  – «…σε ύδατα αναπαύσεως με οδήγησες… εις τρίβους δικαιοσύνης…».

    Η χριστιανική ζωή είναι μία οδηγημένη ζωή! (Ησαΐας 58:11) . Η Θεία οδηγία είναι η σφραγίδα της Θείας υιοθεσίας. Η οδηγία του Αγίου Πνεύματος είναι μια συναρπαστική πραγματικότητα. Ο Θεός της Βίβλου είναι ο Ένας Θεός που οδηγεί! Ο λαός της Βίβλου είναι ένας λαός που οδηγείται. Σε όλη τη Βίβλο υπάρχει το πώς ο Θεός οδήγησε το Λαό Του από οικονομία σε οικονομία. Αυτή η οδηγία του Θεού είναι σε συμφωνία, τόσο με τον Γραπτό Λόγο, όσο και με τον Άγιο Χαρακτήρα του Θεού.

    Ότι επιθυμεί ο Θεός, το εκφράζει για τα παιδιά Του (Ψαλμός 32:8). Ο Αγιασμός = κλειδί για την οδηγία του Θεού. Ο πιστός που αγιάζεται, «περπατά = στοιχεί κατά το Πνεύμα», είναι πιστός που οδηγείται από το Άγιο Πνεύμα. Πριν από το Ρωμαίους 8:14, υπάρχει το Ρωμαίους 8:13. Τα δύο αυτά εδάφια συνδέονται άμεσα. Το «Πνεύμα της αγιοσύνης» πρωταρχικά, μας οδηγεί στην αγιότητα του Θεού. Ας θυμηθούμε, ότι ο πιστός που οδηγείται από το Άγιο Πνεύμα, είναι ο πιστός που είναι πληρωμένος με το Άγιο Πνεύμα.

    Η αναγέννηση με κάνει παιδί του Θεού! Η πληρωμένη ζωή σημαίνει διαρκή οδηγία και πλήρη ζωή! Η πλήρωση και η οδηγία με καθιστούν ώριμο παιδί του Θεού. Ο πιστός οφείλει να οδηγείται από το Άγιο Πνεύμα, γιατί… Εφεσίους 2:10. Δε σχεδιάζω εγώ τα δικά μου «καλά έργα», αλλά ανακαλύπτω τα δικά Του και τα αποδέχομαι! Είναι το Άγιο Πνεύμα που αποκαλύπτει και οδηγεί το παιδί του Θεού, στα έργα αυτά! Δε λέει το Άγιο Πνεύμα «Αμήν» στα δικά μου σχέδια, αλλά εγώ λέω «αμήν» στα δικά Του! Μόνο οι δικές Του επιλογές είναι «χρυσός– αργύριο», όλα τα άλλα, τα δικά μου, είναι «άχυρο – ξύλο – καλάμι!» – Η οδηγία του Αγίου Πνεύματος ήταν ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά στη ζωή και στη δράση της πρώτης Εκκλησίας (Πράξεις 16:6-10). Ο Παύλος και οι συνεργάτες του κινήθηκαν να εκπληρώσουν τη Μεγάλη Αποστολή! Όμως, η Μεγάλη Αποστολή εκπληρώνεται μόνο με την οδηγία του Αγίου Πνεύματος! Είχαν ήδη κηρύξει στη Φρυγία και στη γη της Γαλατίας και σκόπευαν να πάνε στην Ασία να κηρύξουν και εκεί,  όμως το Άγιο Πνεύμα τους εμπόδισε! Και στη Βιθυνία συνέβησαν τα ίδια! Το Άγιο Πνεύμα που «ανοίγει θύρες Λόγου», κλείνει κιόλας! Ο Παύλος ήταν, έγινε ενήμερος, ότι ήταν το Άγιο Πνεύμα που εμπόδισε και όχι ο Σατανάς!

    Τα «έργα τα αγαθά» για τον Παύλο ήταν η Μακεδονία και όχι η Ασία! Το Άγιο Πνεύμα ήθελε να φέρει το Ευαγγέλιο για πρώτη φορά, από την Ασία στην Ευρώπη. Ο Θεός ξέρει το μέλλον, βλέπει το τέλος από την αρχή και γνωρίζει τις προτεραιότητες. Μακάρι να είχαμε στο ζήλο μας, τέτοιες θείες διακοπές και «αλλαγές πλεύσης».

    Ό,τι το Άγιο Πνεύμα εμπόδισε τότε τον Παύλο να κάνει στο κεφ. 16, τον άφησε να το κάνει αργότερα στο 19ο. Τότε ήλθε μια μεγάλη αναζωπύρωση, που σίγουρα δεν θα ερχόταν, αν ο Παύλος επέμενε να πάει! (Πράξεις 19:10-11). Η οδηγία του Θεού και ο χρόνος του Θεού πάνε πάντα μαζί και το ένα και το άλλο είναι δουλειά του Αγίου Πνεύματος. Αν ο ζήλος του Παύλου ξεπερνούσε την οδηγία του Αγίου Πνεύματος, τότε τα αποτελέσματα θα ήταν αρνητικά και παράλληλα θα είχε χάσει τα εκπληκτικά αποτελέσματα που ήλθαν αργότερα! 

    Το κήρυγμα του Ευαγγελίου, αλλά και η μαρτυρία του πιστού χρειάζονται και το σωστό χρόνο και το σωστό τρόπο, αλλά και τόπο! Όταν ο Θεός λέει «τώρα» είναι μάταιο, ο εργάτης να λέει «αργότερα» και το αντίθετο. Όταν κάνω το σωστό πράγμα σε λάθος εποχή – χρόνο, τότε δεν εκπληρώνω τους σκοπούς του Θεού. Ας θυμάμαι πάντα το… Ησαΐας 40:13. Δεν κατευθύνω εγώ το Πνεύμα του Θεού, αλλά το Άγιο Πνεύμα κατευθύνει εμένα.

    Η Εκκλησία σήμερα, έχει αφήσει ελάχιστο χώρο στο Άγιο Πνεύμα, είτε να οδηγήσει, είτε να παρεμβληθεί! Μπορώ να οδηγούμαι από τη στιγμή της αναγέννησης! Περπατώ σύμφωνα με το ΦΩΣ που έχω σήμερα, δηλαδή ανάλογα με την πνευματική μου ηλικία. Η οδηγία ξεκινά από τη μελέτη του Λόγου! «…θέλει σας οδηγήσει εις πάσαν την αλήθειαν». Ό,τι ο Κύριος έκανε προσωπικά με τους δύο προς Εμμαούς, τώρα το κάνει μέσω του Αγίου Πνεύματος, σε κάθε δικό Του (αποκαλύπτει, ερμηνεύει, διδάσκει).

    Αυτό άρχισε να εκπληρώνεται θαυμαστά την ημέρα της Πεντηκοστής, όπου ο Πέτρος έλαβε αποκάλυψη, πώς ό,τι συνέβη ήταν η εκπλήρωση της προφητείας του Ιωήλ! Στη συνέχεια του κηρύγματός του, ο Πέτρος αναφέρεται σε Γραφές της Παλαιάς Διαθήκης στις οποίες πήρε φως! Κατά τη διάρκεια της επίγειας διακονίας του Κυρίου, τέτοια αποκάλυψη ήταν αδύνατη για τον Πέτρο!

    Το ίδιο έγινε και με τον Παύλο, που αν και ραβίνος δεν είχε φως, που απέκτησε! Όταν γέμισε με Άγιο Πνεύμα (Πράξεις 9:20) έκανε κάτι, που ήταν τελείως ανίκανος να αντιληφθεί και φυσικά να πράξει πριν. Η λέξη «ευθέως» φανερώνει την άμεση αποκάλυψη του Αγίου πνεύματος στον Παύλο. Ο Παύλος (ο ραβίνος) απέκτησε «χρίσμα από του Αγίου» και γνώρισε άμεσα τη βασική μεγάλη αλήθεια, ότι ο Ιησούς, ο Ναζωραίος ήταν ο Χριστός της Παλαιάς Διαθήκης! Ό,τι το Άγιο Πνεύμα έκανε στον Πέτρο, στον Παύλο κ.λ.π., είναι Πρόθυμο να κάνει και σε κάθε πιστό σήμερα! Η οδηγία στον Ευαγγελισμό – Φίλιππος (Πράξεις 8).