ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 1

 

Η Εκκλησία

                                                                                         Εισηγητής: Γιώργος Γούδας

   Είναι ανάγκη σήμερα να βρούμε την  πνευματική μας ταυτότητα. Ποια είναι η Εκκλησία; Τι είναι η Εκκλησία -Ποιοι είμαστε; Που ανήκουμε; Είναι ανάγκη σήμερα να πάμε πίσω στις σελίδες της Βίβλου για να ανακαλύψουμε ό,τι η συνήθεια και οι παραδόσεις μας, μας έχουν κρύψει!

  1. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ  ΓΙ’ ΑΥΤΗΝ.

   Είναι ο Τριαδικός Θεός που καλεί και αποκτά έναν λαό για να συνάψει σχέσεις μαζί του! “Και θέλω στήσει την ΣΚΗΝΗ ΜΟΥ μεταξύ σας… και θέλω περιπατεί μεταξύ σας, και θέλω είσθαι ΘΕΟΣ σας και σεις θέλετε είσθε λαός ΜΟΥ!” (Λευιτικό 26:12). Η Εκκλησία παρουσιάζεται σαν τον λαό του ΘΕΟΥ- ΠΑΤΕΡΑ, σαν τους μαθητές του ΧΡΙΣΤΟΥ και σαν την κοινωνία του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ (Α΄ Πέτρου 2:9-10).

II.   Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

   Πόσων χρόνων είναι η Εκκλησία; Στη βουλή του Θεού η Εκκλησία υπήρχε προ καταβολής κόσμου.

α) Στον κήπο της Εδέμ = εμβρυακή κατάσταση με το “Πρωτοευαγγέλιο” (το σπέρμα της γυναίκας θα σύντριβε το κεφάλι του Σατανά…).

β) Στην Πεντηκοστή = η ώρα της ωριμότητας, όπου άρχισε να εκπληρώνεται το Ματθαίος 16:18, του Κυρίου.

γ) Στην 2η έλευση του Χριστού = η ταύτισή της στη δόξα και στην πληρότητα της Βασιλείας, όσο και της ίδιας (η Νύμφη θα έχει συμπληρωθεί).

III. Η ΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

   Ο ΘΕΟΣ καλεί την Εκκλησία (το ρήμα εκ-καλώ = καλώ έξω) από το σκοτάδι στο φως, από την εξουσία του Σατανά στη Βασιλεία του αγαπητού Του Υιού, από τον κόσμο για τον Εαυτό Του και για την ανάγκη του κόσμου. Η Εκκλησία του Χριστού είναι μια ένδοξη Εκκλησία που καλείται να γίνεται “άγια εν πάσει διαγωγή” και ο Κύριος μια μέρα θα την παραστήσει στον Πατέρα Του “αγνή – παρθένον, χωρίς μώμο – κηλίδα ή ρυτίδα…” (Εφεσίους 5:25-27, 3:21). Η Εκκλησία διά πίστεως γεύεται τη δόξα από τώρα: “και τη δόξα την οποίαν ΜΟΙ έδωκας, έδωκα εις αυτούς!” (Ιωάννης 17:22). Η Εκκλησία παίρνει αυτή τη δόξα για να γίνεται όμως “εν” – “ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ”.

IV.   ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

   Εκκλησία= το σύνολο εκείνων που ο Θεός έχει καλέσει να είναι δικοί ΤΟΥ, λαός ΤΟΥ = οι λυτρωμένοι με το ΑΙΜΑ του ΧΡΙΣΤΟΥ, όσοι ανήκουν στον Χριστό και μετέχουν στις πνευματικές ευλογίες που πηγάζουν από την ένωσή τους μ’ Αυτόν (Εφεσίους 1:3). Ας θυμόμαστε πως ο Κύριος μίλησε προφητικά για την Εκκλησία (Ματθαίος 16:18) –  (η πρώτη αναφορά στην Εκκλησία). Εδώ ο Κύριος μιλάει και αναφέρει ότι θα οικοδομήσει την Εκκλησία Του! Η Εκκλησία είναι η Εκκλησία του ΧΡΙΣΤΟΥ και όχι κάποιου “αγίου” ή “ποιμένα…”. Αυτή η Εκκλησία είναι μία και το θεμέλιό της είναι η ομολογία: “Συ είσαι ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ο ΥΙΟΣ του ΘΕΟΥ του ζώντος!”

   Αυτή η Εκκλησία είναι σε ειρήνη με τον ΘΕΟ και σε πόλεμο με τον Σατανά: “Πύλες Άδη δεν θα ισχύσουν!” Η πύλη είναι όπλο αμυντικό που σημαίνει ότι η Εκκλησία είναι αυτή που επιτίθεται για να καταστρέψει τα οχυρά του εχθρού και να πάρει πίσω ό,τι δικαιωματικά της ανήκει, αλλά το έχει σφετεριστεί ο εχθρός. Η Εκκλησία είναι βασισμένη στην αλήθεια, είναι και πρέπει να είναι: “… ο στύλος και το εδραίωμα της αληθείας” (Α΄ προς Τιμόθεο 3:15).

   Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ μέσω του Λόγου Του και με την ενέργεια του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ελκύει άτομα στον ΕΑΥΤΟ Του, που στο σύνολό τους αποτελούν το Σώμα = Εκκλησία Του με Κεφαλή τον ίδιο τον ΚΥΡΙΟ. Η Εκκλησία πηγάζει από τον ΧΡΙΣΤΟ. Όπως η Εύα “οικοδομήθηκε” από την πλευρά του πρώτου Αδάμ, έτσι και η Εκκλησία οικοδομείται από την κεντημένη πλευρά του Δεύτερου Αδάμ = ΧΡΙΣΤΟΣ. Επειδή, λοιπόν υπάρχει  ΧΡΙΣΤΟΣ = ΝΥΜΦΙΟΣ, υπάρχει ΕΚΚΛΗΣΙΑ = ΝΥΜΦΗ. Η Εκκλησία συστήνει τον Χριστό και κανέναν άλλον! Είναι έτσι γιατί αυτό το ΟΝΟΜΑ και κανένα άλλο είναι “δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων δια του οποίου πρέπει να σωθώμεν” (Πράξεις 4:12). Ο Χριστός αυξάνει την Εκκλησία. “Ο ΔΕ ΚΥΡΙΟΣ προσέθετε καθ’ ημέραν εις την Εκκλησία τους σωζομένους”. Δεν μιλάμε για Εκκλησία χωρίς το απολυτρωτικό έργο του ΚΥΡΙΟΥ και την ανακαινιστική ενέργεια του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.

V.  Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Η Εκκλησία έχει μια τριπλή διακονία:

α)  Προς Τον ΘΕΟ         Υπηρετεί – διακονεί τον ΘΕΟ σε λατρεία.

β)  Προς τα μέλη της    Καλλιεργεί σχέσεις, θρέφει και οικοδομεί τα μέλη της.

γ)  Προς τον κόσμο     Δίνει τη μαρτυρία της, ευαγγελίζει τον κόσμο.

Α. ΠΡΟΣ ΤΟN ΘΕΟ

  •   Συνάθροιση για τη λατρεία του Θεού = ο λαός του Θεού συναθροισμένος.

   Η εικόνα αυτή έχει τις ρίζες της πίσω στην Παλαιά Διαθήκη. Όταν ο Θεός επισκέφθηκε τον Μωϋσή, το μήνυμα που του παράγγειλε να μεταφέρει στον Φαραώ ήταν: “…εξαπόστειλον τον λαόν Μου διά να Με λατρεύσει!” (Έξοδος 4:22,237:16). Η Εκκλησία λατρεύει Τον Θεό και στην Εκκλησία λατρεύεται ο Θεός. Αν λατρεύεται οτιδήποτε άλλο, τότε δεν μιλάμε για Εκκλησία ούτε ο Θεός είναι εκεί (Δευτερονόμιο 33:3). Το κλειδί για να καταλάβουμε την έννοια της συνάθροισης αυτής: Ο σκοπός του Θεού δεν ήταν απλώς να τους ελευθερώσει από την Αίγυπτο, αλλά να συνάψει σχέσεις – φιλία – ΔΙΑΘΗΚΗ μαζί τους και αυτοί μαζί Του, μια σχέση που επικυρώθηκε με το ΑΙΜΑ και εκφράζεται σε ΛΑΤΡΕΙΑ!

   Ο πιστός που κάνει χρήση του αίματος (καθημερινή) είναι ο πιστός που καθημερινά λατρεύει. Δεν υπάρχει λήπτης και χρήστης του ΑΙΜΑΤΟΣ που να  μην είναι λατρευτής.                  Ο Θεός μου ανήκει κι εγώ ανήκω στον Θεό. Αυτά τα άτομα ο Θεός τα ονομάζει “υιούς Του”, “θυγατέρες Του”, “εκλεκτούς Του”, “αγίους Του”, “δυνατούς Του” κ.λπ. Είναι ο Θεός που στέκεται “εν τη συνάξει των δυνατών”. Στα ίδια αυτά άτομα ο Θεός είναι, ΚΥΡΙΟΣ – ΒΑΣΙΛΙΑΣ – ΠΑΤΕΡΑΣ – ΣΩΤΗΡΑΣ – ΒΡΑΧΟΣ – ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ – ΑΣΠΙΔΑ – ΔΟΞΑ  και πολλά άλλα!  Ο Θεός εξουσιάζει και βασιλεύει πρωταρχικά στον λαό  Του, πριν βασιλέψει σε όλη τη γη, μέχρις ότου πειραματισθούμε τις θαυμαστές εμπειρίες του ουρανού με Τον Βασιλιά στον θρόνο και τον λαό Του γύρω Του!

“…είδον τον Κύριον καθήμενον επί τον θρόνον Αυτού, και πάσαν την στρατειάν του ουρανού παρισταμένην περί Αυτόν, εκ δεξιών Αυτού και εξ αριστερών Αυτού”.

Α΄ Βασιλέων 22:19

“Ποταμός πυρός εξήρχετο και διεχέετο απ’ έμπροσθεν ΑΥΤΟΥ, χίλιαι χιλιάδες υπηρέτουν

Αυτόν και μύριαι μυριάδες παρίσταντο ενώπιον Αυτού!”

Δανιήλ 7:10

   Ο πιστός παρίσταται και υπηρετεί, λατρεύει και υπηρετεί, διακονεί τον Κύριο πριν διακονήσει και για να μπορεί να διακονήσει τους ανθρώπους! Γίνομαι μαθητής πριν γίνω απόστολος, καθώς είμαι απόστολος εξακολουθώ να είμαι και μαθητής (Μάρκος 3:14).  Μέχρι “οι άγιοι να λάβουν την βασιλεία”, “η βασιλεία του Θεού είναι εντός υμών”, ώστε εδώ στη γη να είμαστε σε συμφωνία με τους λατρευτές του ουρανού! Ο σκοπός της Εξόδου του λαού από την Αίγυπτο = Η κυριαρχία του Θεού σ’ έναν λαό που ΤΟΝ λατρεύει!

“ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ, ο εξαγαγών σε… μην έχεις άλλους θεούς…”.

Έξοδος 20:2